Prawy bok (foto. Ozone) |
Uprząż wreszcie wpadła mi w ręce i po dokładnym obejrzeniu jej mogę napisać nieco o tej konstrukcji nie opierając się wyłącznie na danych od producenta.
Wnętrze kokonu - jasnoszara linka to speed (foto: Ozone) |
Oprócz tego zastosowano wiele innych rozwiązań dzięki którym udało się uzyskać tak małą masę. Najistotniejsze z nich to:
- zastosowanie lekkiej elastycznej tkaniny na kokon - co prawda nie zapewni on takiego komfortu cieplnego jak kokon neoprenowy, ale dzięki temu sam kokon jest bardzo lekki i pakuje się do niewielkich rozmiarów; trzeba jednak liczyć się z tym, że jest to dość delikatna tkanina, którą łatwiej uszkodzić niż neopren;
klamry zapinające pilota i regulacyjne |
Z lewej "belka" speeda, z prawej płyta pod stopami. |
- regulowane taśmy są tylko tam gdzie to niezbędne - taśmy barkowe, taśmy boczne regulujące odchylenie oparcia, taśmy udowe których regulacja wpływa na stabilizację uprzęży - zastosowano tam dla zmniejszenia wagi klamry regulujące wykonane z solidnego tworzywa, które łatwo dają się przesuwać ;
- zastosowanie linek zamiast taśm tam gdzie to możliwe - deska pod stopami jest trzymana przez 4 linki zamiast taśm; podobnie siedzisko i część lędźwiowa jest trzyma przez 4 regulowane linki z każdej strony;
- "deska" na której trzymamy stopy jest wykonana z lekkiego ale mocnego materiału i ma wycięte otwory dla obniżenia masy;
Zastosowane karabinki i bloczki speed systemu |
Kokpit jest skromy, ale lekki (foto: Ozone) |
W Ozium możemy zastosować jeden z dwóch protektorów gąbkowych. Jeden z nich, certyfikowany, ma około 15-17 cm grubości i 40 cm długości. Jest zlokalizowany pod siedzeniem pilota. Inna opcja to ultralekki protektor o nieco mniejszej wadze i objętości. Za nim znajduje się kontener na spadochron zapasowy. Do uprzęży dołączona jest koperta na zapas dopasowana do tej uprzęży i trzeba się liczyć z koniecznością przepakowania spadochronu do tej właśnie uniwersalnej koperty. Inaczej możemy mieć problem ze zmieszczeniem zapsu do kontenera, szczególne w przypadku dużych i płaskich spadochronów. I tu znowu pojawia się kwestia doboru dodatkowego sprzętu. Producent założył że latając w bardzo lekkiej uprzęży będziemy używać lekkiego i mniejszego objętościowo spadochronu. Myślę jednak, że większość spadochronów da się zmieścić do tego kontenera, po przepakowaniu do załączonej koperty.
Kieszeń za balast, za nią kieszeń na protektor (foto: Ozone) |
Złożona uprząż z boku (bez zapasu) |
Przyznam się, że miałem pewne obawy co do tego czy przy tak małej masie będzie to solidny sprzęt, ale pierwsze wrażenie jest zdecydowanie pozytywne. Widać na pierwszy rzut oka, że tam gdzie to było istotne Ozone zastosował solidne materiały i rozwiązania. Nie jest to ekstremalnie odchudzona uprząż i ma solidne taśmy tam gdzie trzeba, duże dobre bloczki do speeda, porządne materiały w tylnej części uprzęży (rip-stop). Mimo to obniżenie masy jest dość radykalne i dostajemy uprząż z kokonem ważącą jedynie około 2,6 kg i dającą sie spakować do rozmiarów ok. 50x30x30 cm. Jednocześnie trzeba się przyzwyczaić do tego, że tam gdzie mieliśmy taśmy mamy czasem linki, a regulacja ich długości polega na przesunięciu węzełków. Jest to trochę bardziej skomplikowane, ale po dokonaniu regulacji pod pilota nie musimy sobie już tym zaprzątać głowy.
Do Ozium firma Ozone przewidziała lekki ważący około 500 g plecak Ozium Pack w dwóch objętościach 50 i 62 litry. Sama uprząż jak i plecak jest w kolorze czarnym z białymi i niebieskimi wstawkami. W tej chwili nie ma innych kolorów. Design moim zdaniem jest na wysokim poziomie i pod względem estetyki jest na prawdę dobrze.
Artykuł z wrażeń w locie napisany przez niezależnego pilota znajdzie się w którymś z kolejnych numerów magazynu Vario. Jeśli nie boicie się nieco radykalnych rozwiązań, a zależy wam na lekkiej uprzęży z kokonem to Ozone Ozium jest warta przymiarki. Trzeba jednak pamiętać, że takie radykalne rozwiązania nie każdemu będą odpowiadać.
Będziemy mieć tą uprząż na targach Pararudniki w Czestochowie - 17-18 maja 2014.
O szczegóły pytajcie u nas w szkole paralotniowej Cloudbase.
Będziemy mieć tą uprząż na targach Pararudniki w Czestochowie - 17-18 maja 2014.
O szczegóły pytajcie u nas w szkole paralotniowej Cloudbase.
Dịch vụ chuyên chuyển phát nhanh tại Việt Nam đi sang Trung Quốc
OdpowiedzUsuńĐơn vị vận chuyển sản phẩm từ trung quốc về việt nam chất lượng nhất
Đơn vị vận chuyển sản phẩm từ trung quốc về việt nam uy tín chất lượng
32 year old Community Outreach Specialist Cami Burnett, hailing from Pine Falls enjoys watching movies like Conan the Barbarian and Knife making. Took a trip to Su Nuraxi di Barumini and drives a Wrangler. Odwiedz strony
OdpowiedzUsuńadwokat prawo karne rzeszow
OdpowiedzUsuń